دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
دوره 04 (1388)
دوره 03 (1387)
دوره 02 (1386)
دوره 01 (1384)
تعداد مقالات: 6
تربیت اخلاقی و تربیت عملی
دوره 02، شماره 004 ، تیر 1386، صفحه 5-25
چکیده
تربیت علمی و تربیت اخلاقی ارتباطی متقابل دارند. تربیت علمی، اطلاعات ضرورتی مبتنی بر واقعیت را برای اجرا و بازاندیشی اصول اخلاقی فراهم می کند، علاوه بر این که تربیت علمی مدعی دستیابی به تمایلاتی واقعی، ... بیشترروش های تربیت عرفانی
دوره 02، شماره 004 ، تیر 1386، صفحه 26-40
چکیده
تفاوت های محتوایی و روش های تربیت اخلاقی با روش های تربیت عرفانی نخست، تفاوت های محتوایی حدی اصول و روش های تربیت اخلاقی با اصول و روش های تربیت عرفانی است. به تعبیر دیگر، اگر چه معنا و مفهوم اصول و روش ... بیشترنظام اخلاق اسلامی از دیدگاه استاد مصباح با تأکید بر مبانی و روش ها
دوره 02، شماره 004 ، تیر 1386، صفحه 41-60
چکیده
به طور کلی محتوای دین اسلام را می توان به صورت دو پاره و دو سیستم فرعی در نظر گرفت. خود این دو سیستم با هم مرتبط و هم بسته است و کل نظام اسلامی را تشکیل می دهند. این دو، سیستم عقاید و دیگری سیستم ارزش ها است. ... بیشتربررسی روش های تدریس در برنامه درسی سطح یک حوزه
دوره 02، شماره 004 ، تیر 1386، صفحه 61-85
چکیده
هدف مطالعه حاضر، بررسی سنت های آموزشی در حوزه علمیه و ارائه ویژگی های روش های تدریس مطلوبی است که از این سنت ها نشأت گرفته اند. پس از مطالعه مبانی نظری و مصاحبه اولیه با تعدادی از استادان حوزوی، ویژگی ... بیشترآسیب شناسی متون حوزه از منظر کم توجهی به آموزه های اخلاقی
دوره 02، شماره 004 ، تیر 1386، صفحه 85-103
چکیده
تعلیم و تربیت به عنوان یکی از برجسته ترین آموزه های قرآن کریم، اساسی ترین نیاز و در حقیقت نزدیک ترین مرتبه و جایگاهی است که می تواند انسان را در مسیر تکامل، به هدف نهایی خلقت برساند و در این میان، تزکیه، ... بیشتربایسته ها اندیشه، برنامه ریزی و عمل در حوزه تربیت
دوره 02، شماره 004 ، تیر 1386، صفحه 104-128