مطالعات فقه تربیتی

نویسنده

چکیده

در این مقاله به برخی از مهم ترین اموری که باید مباحث تربیت مورد توجه قرار گیرند،
پرداخته می شود. داشتن دانش کافی و آگاهی از ادبیات رایج در این حوزه و نیز آگاهی از
نظریه ها، مناسبات با حوزه های نزدیک و هم جوار )مثلاً اخلاق( و مرزهای متمایز کنندة آن
از سایر حوزه ها، آشنایی کافی با زمینه های کاربرد، شیوه های عمل، تاریخچه علم، سیر
تحول آرا و نظریات در این حوزه از مهم ترین بایسته های این عرصه است. تجربة
برنامه ریزی و عمل در این حوزة خاص نیز به عنوان یکی دیگر از مهم ترین بایسته ها در
این مقاله مورد توجه قرار می گیرد. و عمل آن بر ظرافت ها و حساسیت های حوزة تربیت
تأکید می شود. داشتن شخصیت و منش تربیتی نیز به عنوان یکی دیگر از مهم ترین شروط و
بایسته ها برجسته می شود و در ذیل آن لزوم شناسایی همة عوامل دخیل در مسأله و تحلیل
این عوامل و نحوة ارتباط و تأثیر متقابل آنها بر یکدیگر و نیز لزوم هماهنگی بین اندیشه ها
و برنامه های طراحی اش با مجموعه عوامل دخیل و در آخرین مرحله لزوم طراحی سیستم
اجرایی و عامل متناسب با اندیشه ها و برنامه های تربیتی و سایر عوامل دخالت کننده تعیین
می گردند.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

متن: ✖ 1 result is available, use up and down arrow keys to navigate. ترجمه: The sticks, planning and practice in the field of training

نویسنده [English]

  • akbar abaasi

چکیده [English]

In this paper to some of the most important things that education arguments must be considered,
. sufficient knowledge and awareness of the current literature in this area and awareness of
In theory, fields and close ties with neighbors), for example, morality (and its distinct borders
from other areas, acquainted with the fields of application procedures will history, science,
and the transformation of the votes in the field of the most important needed in this area. experience
and planning in the specific areas as one of the most important in the necessary
This paper. and act on the delicate refinementand all the sensitivity of the train
. having personality and character of training, as one of the most important conditions and
leading the sticks and thereunder necessary to identify all factors involved in the issue and analysis
These factors and how to communicate and mutual influence on them, and also the necessity of coordination between ideas
and its design programs with a series of factors involved in the final stage of the necessity of system design
administrative and commensurate with the thoughts and training programs and other factors in determining the interference
.

کلیدواژه‌ها [English]

  • thought
  • the planning
  • skills