مطالعات فقه تربیتی

نویسنده

چکیده

تربیت علمی و تربیت اخلاقی ارتباطی متقابل دارند. تربیت علمی، اطلاعات ضرورتی
مبتنی بر واقعیت را برای اجرا و بازاندیشی اصول اخلاقی فراهم می کند، علاوه بر این که
تربیت علمی مدعی دستیابی به تمایلاتی واقعی، همچون بی طرفی است که با پاره ای از
اهداف تربیت اخلاقی )همچون عدالت( همانند است. تربیت اخلاقی هم به نوبة خود
امکانات بالقوه ای برای دستیابی ضوابط )اخلاقی( و جهت گیری های ضروری در اختیار
محققان می گذارد تا در زمینة اکتشافات، پذیرش فرضیات و سلوک پرسش گرانه،
تصمیم های قاطعی بگیرند

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

moral education and practical training

نویسنده [English]

  • ali kochaki

چکیده [English]

scientific education and moral education of mutual communication. scientific education, necessary information
based on the fact to execute and Reflexivity provides moral principles, in addition to the fact that
scientific education claim to achieve real inclinations like neutrality, with some of the
moral education goals (such as)as justice. For his part, the moral education
a potential for moral criteria)(and orientations in essential
to researchers in the field of discoveries, accepting the assumptions and conduct, straightened
the final decision. scientific education and moral education can be in various forms with
, although some of the contemporary ideas in moral education as ایضاح approach
scientific training facilities for "the attitude" children in my philosophy and values, " he said."
ignoring the moral

کلیدواژه‌ها [English]

  • moral education
  • training
  • practical attitude