مطالعات فقه تربیتی

نویسنده

چکیده

هدف مطالعه حاضر، بررسی سنت های آموزشی در حوزه علمیه و ارائه ویژگی های
روش های تدریس مطلوبی است که از این سنت ها نشأت گرفته اند. پس از مطالعه مبانی
نظری و مصاحبه اولیه با تعدادی از استادان حوزوی، ویژگی روش های مربوط به روش های
تدریس مطلوب شناسایی گردیده است. به همین منظور گردآوری داده های مورد نیاز، از
پرسشنامه محقق که حاوی گویه های مربوط به روش های تدریس در وضع موجود و -
مطلوب است استفاده شده است. بر اساس یافته های این تحقیق، بارزترین مشخصه های -
مربوط به روش های تدریس در وضع موجود عبارتند از: ایفای نقش اصلی تدریس توسط
مدرسان؛ اجرای روش های توضیحی؛ اجرای فعالیت های یادگیری به صورت مطالعه متون
درسی؛ و گزارش های کتبی و شفاهی

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

investigation methods of teaching in a field level curriculum

نویسنده [English]

  • seyed javad ghandili

چکیده [English]

aim of the present study, traditions and provide education in madrassas features
teaching methods is that of the traditions. After studying the bases.
theoretical and initial interview with a number of areas, features related methods ways
desired teaching have been identified. for the same purpose, of the required data collection
researcher questionnaire which contains have related to the methods of teaching in the status quo and -
it is desirable is used.

کلیدواژه‌ها [English]

  • investigation
  • the questionnaire
  • the examinations