دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
دوره 04 (1388)
دوره 03 (1387)
دوره 02 (1386)
دوره 01 (1384)
تعداد مقالات: 7
نگاهی گذرا بر و دستارودهای آن » دفتر مطالعات تربیتی « پیشینه و سیر فعالیت
دوره 01، شماره 007 ، مهر 1384، صفحه 5-30
چکیده
ضعف مطالعات و بی توجهی به ساحت های نظری و بنیادین، از آسیب های بسیار جدی یک مجموعه است که نه تنها می تواند بازدارندة توفیق و کارآمدی آن باشد، بلکه حتی می تواند عامل مهمی در فروپاشی نظام و هویت آن مجموعه ... بیشترتربیت دینی
دوره 01، شماره 007 ، مهر 1384، صفحه 31-45
چکیده
تعریف و برداشت خود » تربیت « یا » دین « هیچ گونه توافق کلی در معنی از دین، تربیت و تربیت دینی را روشن می کنیم. برخی از نویسندگان تعریفی بسیار کلی و فراگیر از دین ارایه می کنند که در بر گیرندة کمونیسم 2 ، ... بیشترتعلیم و تربیت دینی پرسش های انسان معاصر
دوره 01، شماره 007 ، مهر 1384، صفحه 46-70
چکیده
تربیت، فراهم آوردن زمینه ها و عوامل برای به فعلیت رساندن و شکوفا کردن استعدادهای انسان در جهت مطلوب است تعلیم فراهم کردن زمینه ها و عواملی است که متعلم دانشی را دارا شود و منظور از تعلیم و تربیت دینی ... بیشترتأملی در چیستی، ضرورت و مشکلات تربیت دینی
دوره 01، شماره 007 ، مهر 1384، صفحه 71-82
چکیده
کتاب و مقالات فراوانی که در این زمینه منتشر شده است، مراکز متعددی که به گونه ای خود را متعهد رواج تفکر و اندیشة دینی و بسط حیات معنوی می دانند، انبوه مراسم و مناسبات مذهبی که بیش از هر چیز در رواج زندگی ... بیشترجایگاه محبت در نظام اخلاقی و تربیتی اسلام
دوره 01، شماره 007 ، مهر 1384، صفحه 83-100
چکیده
محبت چیست، دامنه تأثیر آن، چه اندازه است، آیا علاوه بر تصور رایج که برداشتی سطحی از محبت دارد زیر ساخت عمیقی برای آن وجود ندارد؟ این مقاله می کوشد این نکته را روشن سازد که محبت کلیدی ترین مفهوم در نظام اخلاقی ... بیشترعدالت یا مساوات از اصول تربیت اسلامی
دوره 01، شماره 007 ، مهر 1384، صفحه 110-134
چکیده
یکی از اصول تربیت اسلامی را اصل عدالت یا مساوات بیان کردهاند. به این معنا که مربی یا والدین باید بین متربیان و یا فرزندان به عدالت یا مساوات رفتار کنند تا بتوانند بهتر و سریعتر به اهداف تربیتی خود دست ... بیشترتفاوت های تربیت دینی و تربیت غیر دینی
دوره 01، شماره 007 ، مهر 1384، صفحه 101-120