مطالعات فقه تربیتی

نویسنده

چکیده

هر تمدنی که به هر علت، عنصر نوسازی و اصلاح را از کف بدهد، با خطر ایستایی و سپس
انحطاط روبرو می شود. اگر اصلاحات، چندین هدف داشته باشد، مهم ترین آنها برانگیختن نبوغ
ملت و رهنمونی آن، فراسوی نوآوری و اصلاحی است که از خدمات به میراث اصیل می آغازد و
به کشف نهفته ها و رازهای طبیعت می انجامد. غنا بخشیدن و پربار ساختن معرفت و نظام تربیتی
که چونان ستون فقرات هویت تمدن فراگیر و مترقی ملت است، نیازمند اصلاحات است، تا از این
رهگذر بتواند در فرایند تحولات مورد نظر دخیل افتد، بلکه از این هم فراتر، هنگامی که تربیت را
مهم ترین وسیله رشد و پیشرفت تمدن و شکوفایی فرهنگی بشماریم، در واقع تربیت را طلایه دار
همه تلاش های فرهنگی در فرایند تحولات دانسته ایم و گرنه تحولاتی خودجوش که به اتفاق رخ
می دهد نیست، بلکه فرایندی طبیعی و تابع شرایط تاریخی فوق العاده پیچیده است.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

educational system needs reform

نویسنده [English]

  • behroz rafie

چکیده [English]

that any civilizational for any reason , reconstruction and reform of the floor , with the risk of stagnation and then
downhill . If reform, several targets , the most important act of genius
the nation and its رهنمونی , beyond the reform and innovation of services to the original heritage and beginning
to discover the nature and hidden secrets . Ghana and productive knowledge and training system building
that as the backbone of the identity of civilization, comprehensive and progressive nation, needs reform ,
passers - by the developments in the process , but it involved more than that , when the train
the most important means of growth and the progress of civilization and cultural boom , in fact , we the forerunner
all the efforts of the cultural developments in the process , otherwise we understood that to happen, spontaneous developments.
, but is not a natural process and extraordinary historical conditions .

کلیدواژه‌ها [English]

  • Nature
  • renovation
  • educational system