دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
دوره 04 (1388)
دوره 03 (1387)
دوره 02 (1386)
دوره 01 (1384)
تعداد مقالات: 6
وظیفهمندی عمومی در تربیت اخلاقی در فقه تربیتی *
دوره 5، شماره 9 ، شهریور 1397، صفحه 7-36
چکیده
بخش گستردهای از تعاملات افراد جامعه در ارتباط با یکدیگر شکل میگیرد. حاصل این ارتباطها و تعامل روزمره تأثیر و تأثرهای چشمگیری است که به تدریج اثرات خود را در رفتار و شخصیت هر فرد نمایان میسازد. بخشی ... بیشترتربیت اجتماعی از منظر فقهی مبتنی بر نظام قواعد فقهی*
دوره 5، شماره 9 ، شهریور 1397، صفحه 37-62
چکیده
تربیت اجتماعی عرصهای مهم از مسائل نوپیدای فقهی است که بیان حکم فقهی آن لازم است. در این میان، قواعد فقهی اجتماعی نقش ویژهای در توانمندی فقه برای پاسخگویی به مسائل نو دارد. این قواعد مستند معتبر اثبات ... بیشترطراحی نظام تعلیم و تربیت اسلامی با تکیه بر روش اجتهادی با رویکرد نظاممند *
دوره 5، شماره 9 ، شهریور 1397، صفحه 63-88
چکیده
مقاله پیش رو در صدد تبیین ضرورت بهرهگیری از روش اجتهاد استنتاجی با رویکرد نظاممند برای تولید گزارههای تربیتی و طراحی نظام تعلیم و تربیت است. سؤال اساسی که این مقاله در پی پاسخ به آن میباشد چرایی ... بیشترتأثیر فقه بر نظامسازی تربیت اعتقادی با رویکرد به «مراحل» و «اصول و روشها» و جایگاه حاکم *
دوره 5، شماره 9 ، شهریور 1397، صفحه 89-114
چکیده
با توجه به جایگاه تربیت اعتقادی در تحقق تربیت دینی، نظامسازی تربیت اعتقادی یک امر ضروری محسوب میشود. دانش فقه، در طراحی نظام تربیت اعتقادی از طریق کشف و استنباط عناصر مختلف این نظام از جمله اهداف، ... بیشتربررسی جایگاه و کارکرد قاعده کرامت انسان در تربیت *
دوره 5، شماره 9 ، شهریور 1397، صفحه 115-138
چکیده
یکی از موضوعات اساسی در مباحث انسانشناسی، مسئله کرامت انسان است. روشن شدن جایگاه و کارکرد این مسئله در تربیت، به دلیل نقش مهم مباحث انسانشناسی در این ساحت از دانش، میتواند نقش بسزایی در پژوهشهای ... بیشتردلالتهای تربیتی احکام کتابت بر اساس دیدگاه شهید ثانی *
دوره 5، شماره 9 ، شهریور 1397، صفحه 139-158