مطالعات فقه تربیتی
دوره 12 (1404)
دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
دوره 04 (1388)
دوره 03 (1387)
دوره 02 (1386)
دوره 01 (1384)
جایگاه موعظه در مراتب امر به‌‌معروف و نهی از منکر از منظر فقه تربیتی
جایگاه موعظه در مراتب امر به‌‌معروف و نهی از منکر از منظر فقه تربیتی

مهدی گرامی پور؛ سید میرهاشم حسینی؛ مهدی عزیزی

دوره 12، شماره 23 ، شهریور 1404، ، صفحه 181-201

https://doi.org/10.22034/mft.2025.19442.1383

چکیده
  امر به معروف و نهی از منکر دو حکم اساسی در فقه اسلامی است که هدف آن اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی و سوق دادن افراد به‌سمت ارزش‌های دینی و اخلاقی است. این امر در ذات خود جنبۀ تربیتی دارد، چرا که هدف ...  بیشتر
بررسی روش آموزش شبهات اعتقادی و پاسخ به آنها از منظر فقه تربیت
بررسی روش آموزش شبهات اعتقادی و پاسخ به آنها از منظر فقه تربیت

مهدی عزیزی؛ مجید طرقی؛ سید نقی موسوی

دوره 11، شماره 22 ، اسفند 1403، ، صفحه 255-274

https://doi.org/10.22034/mft.2025.19971.1404

چکیده
  تربیت اعتقادی که عهده دار شکل دهی به نظام باورهای صحیح متربیان است، یکی از ساحتهای مهم تربیت دینی است و از ابعاد مهم آن روشهای تربیت اعتقادی است. از جمله روشهای تربیت اعتقادی، روش تعلیم باورهای صحیح و ...  بیشتر
هماهنگی و مدیریت کار گروهی در تربیت از دیدگاه فقه تربیتی
هماهنگی و مدیریت کار گروهی در تربیت از دیدگاه فقه تربیتی

مهدی عزیزی؛ سید عنایت الله کاظمی؛ علیرضا اعرافی

دوره 11، شماره 21 ، شهریور 1403، ، صفحه 161-186

https://doi.org/10.22034/mft.2025.19029.1365

چکیده
  امروزه بیشتر فعالیت‌های اجتماعی به‌صورت منسجم و سازمان‌دهی شده، در قالب کارگروهی و تشکیلاتی صورت می‌گیرد، چرا که پاسخ‌گویی به‌نیازهای متعدد و متکثر جامعه، مستلزم کار گروهی است. اقدامات فردی کارایی ...  بیشتر